tirsdag 23. november 2010

Avkom

Jeg er ikke spesielt musikalsk, men med årene har jeg lært meg å spille gitar. Mer av trass enn av evne. Jeg spiller fordi jeg synes det er gøy, ikke for å kunne opptre, eller for å bli flink. Etter hvert som årene har gått, og min personlige økonomi har stabilisert seg, har antallet strenginstrumenter i min eie økt. Det står nå to gitarer, en elektrisk og en akkustisk stålstrenger, i stativer ved veggen ved vinduet. Og det står en akkustisk nylonstrenger og ei ukulele stablet bort i en krok mellom bokhylla og sofaen.

Her en dag hadde jeg besøk. Gjesten kikket spørrende på gitaren og ukulela i kroken, før han stille lurte på om jeg hadde latt instrumentene stå for nær hverandre, siden de tydeligvis hadde produsert smågitarer.

5 kommentarer:

Ann-Mari Andersen sa...

hehe..ser for meg:)
når skal vi ha en gitarklimprekveld da? en aldri så liten jam.

A-C sa...

Får prestasjonsangst jeg, hvis jeg skal spille sammen med proffe musikere.. ;) Nei, vi får vel bare avtale en kveld. :)

Ann-Mari Andersen sa...

slutt og tull. du kan sikkert masse coverlåter, noe som jeg ikke kan. vi må ja avtale en kveld, gitar og gløgg. helt koselig det. jeg skal se når jeg har mulighet... har litt reiser i desember, men har masse fritt også:)

A-C sa...

Er veldig god på sånn frelsesarmespilling (mange låter spilt med tre grep)! ;) Men gitar og gløgg hørtes bra ut, vi får høres nærmere!

Ann-Mari Andersen sa...

ikke tøyse med frelsesarmespilling, kan faktisk være smart kunne det:)
nesten de fleste sanger kan spilles enkelt med tre grep:)